Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik Windows op mijn computer krijg?

De cd speler werkt niet. De computer is leeggehaald door iemand die er vervolgens een niet werkende Windows op heeft gezet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat word erg ingewikkeld om dat zomaar hier neer te zetten indien je er niet genoeg kennis van hebt.
Beste lijkt mij om die persoon te vragen om alles werkend te maken.
Wijzigingen in de bios en opstarten vanuit de bios en je harde schijf wissen is toch wel iets waar je enige kennis voor nodig hebt.

Antwoorden (1)

Je computer opstarten, dan f8 ingedrukt houden, dan start ms dos op.
Dan kan jij je harde schijf formateren wat me in dit geval noodzakelijk lijkt.
Als je alles hebt geformateerd de computer opnieuw opstarten.
Dan del ingedrukt houden, dan kom je in de bios.
Je moet dan in de bios de opstartmodus instellen op je cd-speler.
Cd van windows erin, de rest doet de pc dan vanzelf.
Na het installeren weer even in de bios de opstartmodus veranderen naar je harde schijf, dan start hij iets sneller op en slaat hij de cd-rom over tijdens het opstarten.

Bij onvoldoende kennis niet zelf aan beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je eerste stap is zelfs overbodig. Je kan gewoon tijdens de windows installatie je HDD formatteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het allemaal al niet meer werkt kan er ook weinig meer mis gaan :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar als de CD speler het niet doet, heeft ie hier dus niks aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal gebeurd dat na een installatie, dat windows de cd-speler niet meer ziet, want hij spreekt ook van een niet werkende windows versie.
vandaar dat ik de optie aanbied om dus even in de bios het een en ander om te zetten.